Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

Find a reason, not a lame excuse

Av Malin - 30 augusti 2014 11:09


Dag 2. 
Idag är det lördag, jag är ledig, molnigt ute, det ska troligtvis regna lite senare. 
Jag låg i sängen och försökte komma på olika anledningar till varför jag inte kände för att gå ut.
Sen kom jag att tänka på att jag måste ändra mitt tankesätt.

Hitta anledningar till att gå ut istället!
Vinnande argumentet var enkelt. Jag har ett mål! :)

Så ett fettförbränningspiller för att hålla hungern borta och ge mig en lite koffeinkick så var jag ute ca 40 min.
Det var mycket studenter ute redan nu som har en supardag. Jag gillar lugn. Det var inte lugnt i vallaskogen idag :P
Men jag var ute iaf!

Frukosten idag är inte så optimal men sjukt god.
Nybakat surdegsbröd från bageriet där nere med rökt kalkon, ost och creame cheese, 1 ägg och en kopp te.
Tog en vassleprotein direkt efter promenaden med.
Fitnessguru har grymt gott vassle. Choklad/hasselnöt.
tror man kan beställa prov ifrån deras sida för ca 19 kr styck. 
Tycker jag är värt än att beställa nåt stort och inse att det inte var gott.
De har nån One way mango som jag beställde prov på.
En gång gjorde jag iordning fruktsallad och blandade detta med kesella för att ha till istället för grädde eller glass som annars kan vara gott. 
Det vart lyckat! 

Ordentligt med träningsvärk idag eftersom att jag körde ett motionspass igår innan frukost och ett styrkepass efter frukost. 
Jag hade tidspress så vilan mellan seten vart korta. Men väldigt effektiva :)

#Thisisitme

Så ser det ut till frukost idag:
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards