Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Kan kallt te bränna fett?

Av Malin - 29 september 2014 06:31


Enligt kostplanen ska man dricka kallt örtte på morgonen. Jag ställde frågan varför och det ända jag kom fram till är väl för att kroppen måste värma upp den kalla drycken och måste väl då arbeta lite extra. Men när jag läst om detox så ska man helst dricka varmt för att det ska skölja igenom kroppen så snart som möjligt så att kroppen slipper värma upp drycken i magen.

Så frågan är. Är det enbart ett säljknep? Med tanke på att jag ska inta 2 andra tillskott i kallt format så har kroppen redan ämnen att arbeta med.
Undra hur kroppen skulle hantera det genom att få 2 kalla drycker och en varm som jag dricker tillsammans med frukosten? Troligtvis skulle inte processen att hetta upp allt ta lika lång tid. Men om det skulle påverka fettförbränningen, för att kroppen måste börja arbeta för att hetta upp dryckerna är troligen marginell.

Likt ett barn på julafton flög jag upp ur sängen och vill sätta igång med dieten. 
Jag har aldrig någonsin gått på så strikt diet och det ska bli spännande att se hur jag kommer må, vad för känslor jag kommer känna och om det påverkar min träning.
Enligt kostplanen behöver man inte träna första veckan men det ligger i blodet hos mig så om jag vill vara glad och må bra så ska jag träna i eftermiddag och imorgon förmiddag.

Om 10 min får jag börja äta min frukost. 

Eftersom att jag kommer inta kosttillskott tillvarje måltid under denna kostplan så kommer jag ha med mig en burk till jobbet som jag ska blanda med vatten. Det mest spännande är alla diskussioner som kommer att uppstå. Jag vill helst undvika dessa eftersom att jag vill ge min slutsats över resan när den är färdig. Med eller utan kosttillskott kommer jag få resultat.
Jag har en klient som har blivit satt på en liknande diet men utan kosttillskott. Så det ska bli spännande att se och höra hur han mår.
För att undvika att ta med mig burken och blanda den på plats så finns det ju en så smart sak som SMARTSHAKES :D
Jag kan ta med mig pulver i en burk med en liten skopa i och ha med mig överallt. Helt perfekt!
Äntligen fann jag en anledning till att köpa en ny smartshake. Haha   

Morgonvikten var högre än den brukar vara. Beror troligen på min svullohelg. Jag har verkligen ätit så jag spricker. Jag har ätit onödigt mycket. Jag har ätit så mycket skit att jag känner avsmak för chokladkakor, glass och chips.
Det är sant. Jag gillar att äta dessa söta och salta saker. Men nu får jag hålla mig.

Med tanke på all denna reklam vi har runt om oss om mat så är det inte konstigt att vi måste ständigt vara på våran vakt när det kommer till mat och kost. Det är så lätt att bli indragen och tro på denna reklam om alla möjliga produkter. Inte kan väl reklam ljuga? De vill sälja och de vill ha vinst oavsett vad.

Believe it

Jag är skitkass på att lägga upp bilder jag vet.
Om jag har några läsare så försök att uppmuntra mig. Det kanske går bättre då

#Thisisitme


 
 
Zeunertz

Zeunertz

29 september 2014 13:31

Om kallt eller varmt bränner kalorier? Kanske, men knappast i nån utsträckning så att det balanserar upp kroppen efter en svullohelg. Varför fokusera på nya och oprovade extremdieter? Klart som sjutton att det är ett säljknep för att man vet att viktfrågan är av "stort" intresse. Dra ner på sockret och ta snabba promenader så du får upp pulsen - det är överlägset bäst och snällast för kroppen. Vi har alla lika mycket tid att träna och motionera - vi prioriterar bara olika med vad vi vill göra med vår tid.

/M

http://Zeunertz.bloggplatsen.se

Malin

30 september 2014 08:45

Du har så rätt!
Jag som många andra vet precis vad som krävs men faller lätt tillbaka i gamla vanor därför har jag varit ute efter ett strikt schema att följa. Dag 1 gick väldigt bra. Jag har nu 6 dagar kvar av denna vecka och kommer att klara det. Jag pratade med både läkare och erfaren PT igår som hade ris och ros med första veckan på dieten. Läkaren var mer orolig än den erfarne pt.n
Vad tycker du om detox?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards