Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Ett lyckligt förhållande med Mat?

Av Malin - 6 januari 2015 23:09

Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?
Är det något nödvändigt?
Är det något gott?

Är det en tröst?

Är det för att visa glädje?

Blir du arg då du inte får mat?

Mår du illa av mat?

Känner du ångest efter att du ätit?

Varför kommer det ett sug på kvällen?
Varför känner du dig sugen på den där chokladbiten nu?


 


Vi går ofta omkring på autopilot och bara gör det vi alltid gjort eller gör det som känns rätt för tillfället.
Men det kan vara bra att stanna upp och fråga sig varför ibland.
Varför känner jag ett så stort behov av att äta chips? Åt jag för dåligt under dagen? Är det tröstmat för mig då jag är ledsen? Är det sånt som alltid finns hemma? Är det sånt som man bara måste ha om man ser film?

Behöver jag och min kropp detta?


Det finns sjukdomar som bulimi och anorexi. 

Om man lider av någon av dessa sjukdomar behöver man arbeta på sitt förhållande till mat.
Ni kommer att behöva varann i nöd och lust livet ut så se till att arbeta på det för att få det att hålla   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Av Malin - 4 oktober 2014 11:17

-2,8 kg på 5 dagar.Känns helt okej.Mitt experiment var att gå ett kostprogram med väldigt lite mat och lite kosttillskott med vitaminer och energi så att man orkar leva.Dag nummer 1 funkade skitbra! Men så skickade min sambo en länk som bekräftade al...

Ovido - Quiz & Flashcards