Alla inlägg under oktober 2014

Av Malin - 4 oktober 2014 11:17


-2,8 kg på 5 dagar.
Känns helt okej.

Mitt experiment var att gå ett kostprogram med väldigt lite mat och lite kosttillskott med vitaminer och energi så att man orkar leva.
Dag nummer 1 funkade skitbra! Men så skickade min sambo en länk som bekräftade allt jag funderat på ang. dessa produkter så jag skickade tillbaka dem. Det ledde till att hälsocoachen inte ville prata med mig mer vilket jag kan förstå.
Jag fortsatte att följa kostplanen utan tillskott och mådde hemskt dåligt. Dag nummer 3 var då jag kände kallsvettningar, trötthet, huvudvärk, jag hängde inte med, slö och ständig hunger. Denna känsla känner jag igen då jag varit så sjuk att jag inte kunnat äta. Svältkänslor. Jag kände att detta kan absolut inte vara bra för någon alls. Mina cravings var inte längre godis, chips eller glass. Det var grönsaker. Jag ville så gärna ha tomater eller sallad!
Man fick inte träna under den första veckan av dieten men det har jag gjort ändå. Dels håller det mig borta från mat och så älskar jag att utvecklas. Bli rörligare, starkare, se hur mycket jag klarar av från vecka till vecka. Det är lyckokänslor i gymmet. Så ingen får ta det ifrån mig. Jag blir nedstämd om jag inte får lite motion.

Så på onsdagskvällen efter mina 2 jobb köpte jag tomater, paprika och sallad.
Jag längtade hem efter att få göra iordning ett ordentligt mål med mat men stötte på ett kök som var inplastat.
 

Det är asbest bakom kaklet i köket och jag trodde de skulle klara av det arbetet på en dag men icke. Så jag hade ingen tillgång till mitt kylskåp, spis, micro, skafferi INGENTING! Och eftersom att jag har den dieten jag har denna vecka och man ska inte gå och handla hungrig var detta hemskt illa. 
Men jag gick till konsum och köpte en sallad från salladsbaren. Maten var nog onödigt salt men det fick jag ta.
Dagen efter hade jag ingenting med mig till jobbet. 
Jag fick försöka hitta frukost, lunch och mellanmål i sjukhuset. 
Det fanns faktiskt kokt ägg att köpa i 7 eleven kiosken i sjukhuset. Otroligt nog. Det var det äckligaste ägget jag någonsin ätit. Jag kommer aldrig göra om det. Lunchen blev dagen lax ifrån Ekkällan. Stans bästa restaurang ;)
Det var potatismos till laxen. Jag åt lite grann. Men inte allt. Det var gott!
Helt otroligt vad lite sallad kan göra med kroppen. Jag kände mig väldigt pigg efter att ha fått fri tillgång till tomater, gröna blad, paprika. Potatisen kände jag inte av så speciellt mycket. Men jag kände ingen direkt matkoma efter maten. 

-5 cm om rumpan har jag förlorat hittills. YAAY! 
Jag har väldigt mycket butt   

Idag får jag svänga utanför schemat men jag är lite rädd för om jag trillar dit igen. Men vi får se.

   

Jag bakade lite igår. Glutenfritt, sockerfritt och laktosfritt.
Det vart chokladbollar och de var helt okej. Det räckte med typ 4 bollar sen hade jag tillfredställt mitt chokladsug.


Nu längar jag bara efter att min sambo ska komma hem! Imorgon kväll ungefär samma tid som jag slutar jobbet kommer han vara här. Vad jag längtar! 

#Thisisitme

Ovido - Quiz & Flashcards