Alla inlägg under augusti 2013

Av Malin - 12 augusti 2013 09:19

Är bra för oss. Men samtidigt kan det bli tråkigt.

Jag blir iaf riktigt uttråkad om allt går i ett ekorrhjul en stund.
Jag måste chocka vardagen genom att göra något annorlunda, knasigt, adrenalin, whatever.

Idag väntar gym för att köra mitt superset-pass.
Det är riktigt roligt men efter att jag kört ryggen så längtar jag bara hem igen   
Musklerna jag älskar att träna är rygg och rumpa.
Dom flesta gillar att träna mage men det gör inte jag.
Jag vill ha en stark bål men när jag väl kommer till magpartiet är det så tungt och jobbigt.
En anteckningsbok har jag alltid med för att skriva ner vad jag tog sist i vikt så ökar jag alltid någonstans nästa gång jag kör samma pass.

Viktigt att få i sig energi och protein efter träningen. Det gäller inte bara direkt efter passet utan hela dagen / kvällen.
Jag har upptäckt att jag måste äta enorma mängder för att hålla energin uppe.
Äter jag mestadels protein blir jag trött. Jag måste ha kolhydrater också.
Men om jag hela tiden ska äta som en häst kommer jag aldrig att kommer ner de få kilon jag vill.
Mera cardio ska in i schemat.

Veckans träningsschema:
Måndag: Superset
Tisdag: Morgon PW/jogg
Onsdag: Superset om kroppen tillåter
Torsdag: Min födelsedag !   Middag med mamma och bror.
Fredag: Frisören efter jobbet
Lördag: Födelsedagsfest/kräftskiva (kött för mig) 
Söndag: Vila, matlåde-lagning.

Hade jag fått önska hade vi kört badbåtsrace för att fira min födelsedag men vädret verkar inte tillåta något sådant.
Jag får vara nöjd med racet vi hade i Juli :)

 

Av Malin - 11 augusti 2013 18:43

Nytt jobb, ny miljö, nya människor, nya erfarenhetet.
Ska bli så spännande.

Röntgen blir mitt nästa stopp. Bara en våning från där jag var förut och ännu närmare mammas arbetsplats.

Jag kan inte fatta att jag arbetat på ett och samma ställe i över 5 år. Jag som bara hade tänkt att stanna i 1 år. Tjäna ihop lite pengar och sen leta mig vidare. 
Jag har letat efter annat men jag har aldrig hittat ett fokus. Jag bara yrar runt. Ska jag bli au-pair? Ska jag backpacka i 6-12 månader? Ska jag plugga? Vad ska jag plugga? Ska jag volontärarbeta? Ska jag jobba i Norge?
Jag var faktiskt på en intervju i Norge för att arbeta på en sterilcentral. Men jag insåg att lönen inte skulle göra någon skillnad eftersom att det är så dyrt att bo i Norge. Så jag stannade kvar i Sverige.
Det var ett par ggr som jag var nära på att börja jobba som au-pair men jag tog aldrig steget för det kom upp annat i huvudet istället. Stuardess funderade jag också på. Haha. Kombinera jobb, båt och resa. 
Det hade varit häftigt men det kostar en del att utbilda sig och då måste jag serva andra hela tiden.
Kan inte jag få vara den som får servisen istället?   

Tider på Steril Tekniska Enheten har utvecklat mig som person och jag har intsett hur det är att arbeta i en vuxen värld.
När jag gick i skolan längtade jag så mycket efter att få arbeta med vuxna människor som visar respekt för varann, inte mobbas och tar ansvar.
Mobbingen finns överallt. Det finns människor i alla åldrar som kan bete sig precis som man gör i skolan.
Det var en läxa jag fick lära mig att hantera.
Vissa dagar går bättre än andra.
Något jag inte lärt mig att hantera är människor som är så otroligt snälla men ändå något enormt irriterande.
Jag förstår inte varför jag ska ha så svårt för att respektera en person som är snäll och vänlig.
Jag irriterar mig på så många saker med denna människa (som alltid är snäll)
Ensam är jag inte om att känna så. Det måste vara en styrka denna person har   
Det vara faller sig så.. Haha.

Min tid på Steril Tekniska enheten har varit turbulent. Jag kommer aldrig glömma i början då jag kom från en skämtsam restaurang och hade mitt slang och min stil som ingen annan förstod sig på och inte gillade.
Vi alla fick anpassa oss.
Jag har fått lära mig att det finns många människor som kan uppträda som om de är någon att lita på men allt de säger är bara skit. 
Att ställa frågan "Varför?" är något jag ska göra mer. Jag fick t.o.m lära mig det på en kurs jag fick åka på.
När jag väl började anamma detta var det inte uppskattat. Men det är faktiskt en bra fråga.
Att få en logisk förklaring till varför jag gör ett visst moment ger allting en helt annan mening.
Istället för att jag får en order som t.ex "Ställ fram en hink med vatten bakom dörren".
Om jag får en förklaring eller "Detta moment ska göras för att..."
Ahaaa. Okej. Självklart ska jag göra det.

Några personer kommer jag sakna något otroligt men jag är ju inte långt bort så jag kan alltid komma och hälsa på.

 

Av Malin - 7 augusti 2013 11:25


Igår var mitt blodtryck på 105/70 hela dagen. 
Det var riktigt läskigt. Det brukar vara lågt på mig men igår var det riktigt traumatiskt då jag höll på att svimma mitt under en intervju.
Det svartnade för ögonen och jag var tvungen att böja mig framåt. Jag försökte få hela situationen som att jag lutar mig framåt för att jag är intresserad av det hon sa och att jag tänkte lite.
Jag vet inte om hon köpte det men jag överlevde och jag svimmade inte.

Jag åt och drack mycket men det hjälpte inte. Jag trodde mitt blodtryck skulle vara högt för att jag var nervös men det var helt tvärtom.
När man läser om blodtryck så är motion och en bra kost bra. 
Jag joggade och promenarade fort igår på förmiddagen. Jag äter bra och proteinrik mat varje dag.

Jag avslutade min arbetsdag genom att gå till mamma. Hon kollade bt, sat, puls och tog ett stick i fingret. 
Allt såg bra ut. Pulsen var på 59.
Waow tänkte jag   

Idag hoppade jag över träningen även om det får mig att känna mig mer trött genom hela dagen.
Då hann jag fixa lite matlådor och andra ting som jag annars tar mig tid till då jag tränat, duschat och ätit   

Idag är en ny dag!
Men jag är fortfarande lite skärrad...


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards