Alla inlägg under juli 2014

Av Malin - 10 juli 2014 21:41

  Sjuuukt jobbig känsla.

Dessa känslor framkallas ibland hos mina klienter. Jag själv har inte varit med om dem men det tror jag beror på att jag inte varit så "out of shape" och pushat mig själv så hårt i det tillståndet. 

Jag visste att jag efter första dagen på jobbet efter semestern skulle känna att jag hade varit duktig och gjort mitt för dagen när arbetsdagen var slut.
Därför tog jag med mig pre-workout för att få en liten kick och en spark i arslet. Det brukar stickas så knasigt i ansiktet och armarna efter en skopa. 
Jag kände faktiskt inte av stickningarna så mycket. Kan berott på för lite sömn..
I ALLA FALL!
Jag tog mig till min andra arbetsplats (Actic!   ) Det var härligt att se alla glada ansikten igen, de genomsvettiga personerna som kommer ut ifrån spinningsalen och de fria vikterna.
Jag hade t.o.m glömt min uppvärmning så jag var tvungen att titta i mina papper. haha.
Jag var lite stelare än sist jag var i gymmet märkte jag, lite segare, lite tröttare.
Efter uppvärmning vart det BEN och RYGG      Älskar verkligen mitt schema. Det är så grymt på alla möjliga sätt och vis!

MEN FYYY vad jag mådde dåligt, vad svag jag var, vad mycket vila jag behövde.. Jag ville ge upp. Jag ville gå hem.

Jag bestämde mig för att utföra allt oavsett hur lång tid det än skulle ta. Det tog 30 min längre än det brukar göra.
Känslorna som uppstod var trötthet, ilska, besvikelse, ångest och tillslut lite glad över att jag gjorde allt även om min bekväma sida sa att jag skulle gå hem.

I detta fallet började jag tänka tillbaka på min semester. Hur jag hade behandlat min kropp, hur lätt det är att rasera något som har tagit sån tid att bygga. Jag var fast besluten om att komma tillbaka dagen efter och bli starkare än någonsin!
Nästa dag hade jag så sjukt mycket träningsvärk. Oj vad dåligt jag mådde, t.o.m onsdagen hade jag ont.
Jag bestämde mig för att inte träna förns torsdag. Så nästa pass vart idag och då kom lyckokänslan.
Jag log igenom hela passet. Det var så mycket lättare idag och jag kände mig så stark. Så måndagen var bara ett ganska högt farthinder att ta sig över. 

Undra då hur det känns för människor som aldrig tränat och ska komma igång för första gången i sitt liv. Jag har ju tränat länge och kommer snabbt in i det igen. Men det är nog rätt lätt att lägga av om man inte skapar en rutin.

Train insane or remain the same!

 

Av Malin - 10 juli 2014 06:33

Yes. I did it.
Att frångå sina rutiner, att resa, att inte vara hemma. 

När man är iväg och reser käkar man oftast på restaurang. För mig blev det mycket baguetter, friterad mat, chips, alkohol och pizza. Jaa. I princip allt du inte bör för få i dig för att må bra   

När jag åkte iväg så kopplade jag verkligen bort allt som hade med jobb att göra och bara njöt av att vara ledig. Jag unnade mig mat som jag annars inte brukar äta. Det var lite svårt att bryta mina vanor ifrån början men oj oj oj. När jag väl hade startat den friterade karusellen var det svårt att sluta. Jag gillar friterad mat. Jag gillar att det är knaprigt och saftigt. Man tittade på menyn, kollade de nyttigare alternativen, insåg att de inte var så spännande, kollade vidare på allt annat som såg spännande ut. Rätter man inte provat tidigare m.m
De flesta kolhydraterna jag åt var inte av bästa sort. Jag tror inte jag fick i mig alls mycket fibrer under min semester. Hemma ser jag till att få i mig en hel del. 


En sak till. När man väl är ute på restaurang äter man gärna upp allt eftersom att man betalat mycket pengar för maten. Men det är dumt att äta mer om du redan är mätt. På semestern har man tid att äta i lugn och ro och koppla av och mättnadskänslan kanske kommer lite tidigare. 


I nästa inlägg ska jag tala om hur jobbigt det var att träna för första gången på 3 veckor efter annorlunda mat och alkohol.

Ovido - Quiz & Flashcards