Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

2% fett på 2 veckor

Av Malin - 10 juli 2014 06:33

Yes. I did it.
Att frångå sina rutiner, att resa, att inte vara hemma. 

När man är iväg och reser käkar man oftast på restaurang. För mig blev det mycket baguetter, friterad mat, chips, alkohol och pizza. Jaa. I princip allt du inte bör för få i dig för att må bra   

När jag åkte iväg så kopplade jag verkligen bort allt som hade med jobb att göra och bara njöt av att vara ledig. Jag unnade mig mat som jag annars inte brukar äta. Det var lite svårt att bryta mina vanor ifrån början men oj oj oj. När jag väl hade startat den friterade karusellen var det svårt att sluta. Jag gillar friterad mat. Jag gillar att det är knaprigt och saftigt. Man tittade på menyn, kollade de nyttigare alternativen, insåg att de inte var så spännande, kollade vidare på allt annat som såg spännande ut. Rätter man inte provat tidigare m.m
De flesta kolhydraterna jag åt var inte av bästa sort. Jag tror inte jag fick i mig alls mycket fibrer under min semester. Hemma ser jag till att få i mig en hel del. 


En sak till. När man väl är ute på restaurang äter man gärna upp allt eftersom att man betalat mycket pengar för maten. Men det är dumt att äta mer om du redan är mätt. På semestern har man tid att äta i lugn och ro och koppla av och mättnadskänslan kanske kommer lite tidigare. 


I nästa inlägg ska jag tala om hur jobbigt det var att träna för första gången på 3 veckor efter annorlunda mat och alkohol.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards