Alla inlägg under augusti 2014

Av Malin - 30 augusti 2014 11:09


Dag 2. 
Idag är det lördag, jag är ledig, molnigt ute, det ska troligtvis regna lite senare. 
Jag låg i sängen och försökte komma på olika anledningar till varför jag inte kände för att gå ut.
Sen kom jag att tänka på att jag måste ändra mitt tankesätt.

Hitta anledningar till att gå ut istället!
Vinnande argumentet var enkelt. Jag har ett mål! :)

Så ett fettförbränningspiller för att hålla hungern borta och ge mig en lite koffeinkick så var jag ute ca 40 min.
Det var mycket studenter ute redan nu som har en supardag. Jag gillar lugn. Det var inte lugnt i vallaskogen idag :P
Men jag var ute iaf!

Frukosten idag är inte så optimal men sjukt god.
Nybakat surdegsbröd från bageriet där nere med rökt kalkon, ost och creame cheese, 1 ägg och en kopp te.
Tog en vassleprotein direkt efter promenaden med.
Fitnessguru har grymt gott vassle. Choklad/hasselnöt.
tror man kan beställa prov ifrån deras sida för ca 19 kr styck. 
Tycker jag är värt än att beställa nåt stort och inse att det inte var gott.
De har nån One way mango som jag beställde prov på.
En gång gjorde jag iordning fruktsallad och blandade detta med kesella för att ha till istället för grädde eller glass som annars kan vara gott. 
Det vart lyckat! 

Ordentligt med träningsvärk idag eftersom att jag körde ett motionspass igår innan frukost och ett styrkepass efter frukost. 
Jag hade tidspress så vilan mellan seten vart korta. Men väldigt effektiva :)

#Thisisitme

Så ser det ut till frukost idag:
 

Av Malin - 29 augusti 2014 20:07


Av någon lustig anledning så blir jag alltid svimfärdig i gymmet. Jag frustar, flämtar och kämpar hårt med vikterna och försöker öka varje gång jag går dit.
Jag kan faktiskt inte svara på varför jag alltid är nära på att svimma.


Tar jag i för hårt?
Har jag ätit för dåligt?
Har jag druckit för dåligt?
Eller vad kan det annars vara?

Jag är ständigt hungrig idag och kämpar för att inte hamna i kvällsfrosseri.
Dumma mig som handlade med hungrig mage (eftersom att jag varit hungrig hela dagen...)


Min sambo kommer hem ikväll och jag tänker laga mat åt oss och till senare blir det exotic snacks. Mexicanos.
Det är majschips som är så krispigt goda. Inte nog med att det är majschips som är så långt ifrån naturligt som det bara går så har dom en grymt god krydda som inenhåller alldeles för många ingredienser. 

Det är just på kvällen som jag äter som mest. Det är som om jag har anakondor i magen. 
Ska man spara på sina kalorier under dagen för att då få äta mycket på kvällen eller om jag äter mer under dagen kanske jag inte har samma sug på kvällen?

Länk till ingredienslistan på mexicanos:

http://www.exoticsnacks.se/exoticsnacksprodukter.html?app=2&product=mexicanos-20264

Instagram: colorful_reef

#Thisisitme

Thisisit(me)

Av Malin - 29 augusti 2014 10:05



Jag har nyss flyttat så jag provade att löpa i vallaskogen för första gången på flera år. Jag gillar att det inte är så mycket asfalt att springa på då jag lätt får benhinneinflammation.

På med tunna löpardojor, skoinlägg, musik och favvo-tränings-brallorna (adidas)
6 min uppvärmning, 30 min jogging i skogen och dagens bästa var att ett gäng orienterare som jag sprang förbi 2 ggr gjorde vågen då jag sprang förbi för andra gången.
Något sådant har aldrig hänt mig förr men jag log brett när jag fortsatte springa ännu snabbare.

Frukosten: 2 överkokta ägg (glömde dem på plattan) , räkor och en klick skagen 

Min instagram:  colorful_reef

#Thisisit(me)  

Av Malin - 29 augusti 2014 09:32


Nu... 

Ska det bli krafttag för att komma i en grym form.
Mitt mål är att komma ner till 15% fett. Just nu ligger jag på närmare 23,3% och jag verkar gärna hålla mig där runt om.
Jag har alltid varit dålig på att sätta upp mål p.g.a rädsla för att inte kunna uppnå dem inom den tidsram jag satt. Men man ska ju gå utanför sin komfortzon för att växa som person.
Så nu har jag bestämt mig för att detta ska bli en rolig och lärorik resa

För att det ska bli ännu svårare för mig att smita undan ska jag blogga och instagrama som ett freak. Jag är inte så extremt engagerad i något av dessa men nu ska jag tvinga mig själv. Jag kommer lägga upp bilder på mina snedsteg och framgångar, bra mat och dålig mat, bra dagar och dåliga dagar. 
Jag kommer kaloriräkna och kämpa emot alla godsaker jobbarkompisarna delar med sig av.

Jag älskar ben n jerrys glass, jag är extremt svag för choklad och tycker om att äta på något knaprigt och salt ibland (chips).

Jag har ett stort intresse för nutrition och kommer att plugga och skriva uppsatser för egen maskin då jag inte kommer in på någon utbildning p.g.a mina dåliga högskoleprovspoäng.

Diskussioner om mat och träning är alltid välkommet. Detta är min hobby jag gjort till ett jobb då jag blivit PT och har blivit anställd av Actic (även om jag fortfarande inte fått skriva på ett avtal efter 4 månaders arbete)
Som tur är så har jag ett jobb på Linköpings universitetssjukhus som undersköterska på röntgen. 

#Thisisit(me)

Dags för dagens första mål


 

Ovido - Quiz & Flashcards