Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

#Thisisit(me)

Av Malin - 29 augusti 2014 09:32


Nu... 

Ska det bli krafttag för att komma i en grym form.
Mitt mål är att komma ner till 15% fett. Just nu ligger jag på närmare 23,3% och jag verkar gärna hålla mig där runt om.
Jag har alltid varit dålig på att sätta upp mål p.g.a rädsla för att inte kunna uppnå dem inom den tidsram jag satt. Men man ska ju gå utanför sin komfortzon för att växa som person.
Så nu har jag bestämt mig för att detta ska bli en rolig och lärorik resa

För att det ska bli ännu svårare för mig att smita undan ska jag blogga och instagrama som ett freak. Jag är inte så extremt engagerad i något av dessa men nu ska jag tvinga mig själv. Jag kommer lägga upp bilder på mina snedsteg och framgångar, bra mat och dålig mat, bra dagar och dåliga dagar. 
Jag kommer kaloriräkna och kämpa emot alla godsaker jobbarkompisarna delar med sig av.

Jag älskar ben n jerrys glass, jag är extremt svag för choklad och tycker om att äta på något knaprigt och salt ibland (chips).

Jag har ett stort intresse för nutrition och kommer att plugga och skriva uppsatser för egen maskin då jag inte kommer in på någon utbildning p.g.a mina dåliga högskoleprovspoäng.

Diskussioner om mat och träning är alltid välkommet. Detta är min hobby jag gjort till ett jobb då jag blivit PT och har blivit anställd av Actic (även om jag fortfarande inte fått skriva på ett avtal efter 4 månaders arbete)
Som tur är så har jag ett jobb på Linköpings universitetssjukhus som undersköterska på röntgen. 

#Thisisit(me)

Dags för dagens första mål


 

 
 
Annie

Annie

29 augusti 2014 11:11

Vi delar samma intresse ;-) Jag är helt fast i träning och tränar mycket. Vill även bli PT eller Hälsopedagog om det går ;-)
Ska skriva högskoleprovet nu i höst :-)

Ha en fin dag ;-)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Malin

29 augusti 2014 11:17

Plugga ordentligt innan högskoleprovet!! Jag har gjort provet 2 ggr och trodde jag var förberedd men man bör titta på tidigare prov och öva öva öva.

Skapa gärna diskussioner och ställ frågor så kan vi hjälpas åt till en spännande framtid! :)

 
Annie

Annie

29 augusti 2014 17:26

Ja jag har redan börjat plugga, speciellt matte, men även svenskan :-)Jag pluggar med hjälp av tidigare prov på nätet! ;-)

Detsamma :-)Bara kul att hjälpas åt ;-)
Jag läser nu en kurs via högskolan, ska göra högskole-provet i höst och planerar sen att söka mer kurser/program till Vt ;-)

Jag har jobbat som uska också, tidigare. Men slut-jobbat inom vården för mig nu, siktar mot nya utmaningar ;-)

Ha en fin fredag :-)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Malin

29 augusti 2014 20:05

Vad kul att du tagit ett steg mot framtiden. Jag har alltid tyckt det är svårt att säga upp sig från jobbet och göra nåt nytt eftersom att arbetslösheten är så stor idag. Jag håller hårt i det jag har. Plus att jobba på röntgen är superkul :)

Så idag har jag 2 jobb men att vara PT ser jag knappt som ett jobb för det är min hobby. Det kan bara bli svårt att hinna med sig själv när man ska hinna med alla andra :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards