Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

"Det finns ingen tid till att träna"

Av Malin - 11 januari 2015 20:44


Vad gör alla som inte har tid för träning?
Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)


Om det finns en klänning på stan eller en lampa jag kollat in och jag har inte pengar eller kanske inte riktigt tid att hämta den. Då skapar jag tid! Om man verkligen vill nåt då går jag till mitt yttersta för att få det jag vill ha. 
Kan jag sluta jobbet tidigare, kan jag flytta lite på den där fikan, kan jag ta tvätten om några dagar? o.s.v

Så vill du börja på gymmet men har inte tid. GÖR TID! Skit i det där tv-programmet som går varje vardag kl 17.00, planera in din matlagning så slipper du känna stressen eller pressen, ha färdiga matlådor (!) Skaffa en kock (?)
Prioritera träningen, inte shoppingrundan. Tvinga dig själv bort ifrån tv.n eller datorn.
Se tv.n eller datorn som en belöning efter du har tränat. Kör korta intensiva pass när det är ont om tid. Köp snygga träningskläder som du bara längtar efter att få använda och visa upp. Fokusera på dig själv. Skriv ner dina resultat. Jag orkade jogga 10 min. Försök att slå det till nästa gång. Jag orkade 30 kilo bänkpress, SLÅ DET!
Det är en så otroligt härlig känsla att se resultat. Om inte i hur mycket starkare du blivit kanske du märker det på kläderna. Passar inte jeansen för att du fått andra former ska du inte bli ledsen för det.
Vem vill inte ha en ordentligt booty eller ett par armar med lite kött på (?!)   

Kvinnor ska ha former. Det är det som gör oss så vackra. Äg det. Ditt unika utseende, dina vackra former, ditt egna jag. 

Känner du att du inte har tid eller energi för att nå ditt fysiska mål så kanske du inte är redo än. Fokusera på det andra som du känner att du vill ägna din tid åt så tar du träningen sen. 
Att bryta vanor och skapa nya rutiner tar tid men när man väl är inne i det så kan det faktiskt bli riktigt roligt. 


Viktigast av allt och det du säkert minst vill höra är: HA TÅLAMOD!
Du gick inte upp i vikt eller förlorade muskelmassan över en natt. Du måste skapa en förändring för att få förändring.

Wish it, Dream it, Do it   

instagram: #colorful_reef

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Av Malin - 4 oktober 2014 11:17

-2,8 kg på 5 dagar.Känns helt okej.Mitt experiment var att gå ett kostprogram med väldigt lite mat och lite kosttillskott med vitaminer och energi så att man orkar leva.Dag nummer 1 funkade skitbra! Men så skickade min sambo en länk som bekräftade al...

Ovido - Quiz & Flashcards