Direktlänk till inlägg 9 september 2014

Gå in i väggen eller träna..

Av Malin - 9 september 2014 10:11

Klassisk replik: Jag vill träna men jag har inte tid.

TA DIG TID FÖR FAN! 
Its good 4 U


 
Så är det..

Förra veckan fick jag uppleva hur det var att absolut inte ha tid. För första gången i mitt liv kände jag att jag inte hann med mig själv.
Lägenheten var under tapetsering, jag var tvungen att tömma de rum som inte var färdiga för att fylla de rum som var färdiga, jag skulle vara på jobbet i sjukhuset mer än vanligt eftersom att jag tagit heldagspass i onsdags. Jobb från 7.30-21.30 Plus att Actic hade party week vilket jag inte hade förberett mig på. Jag skulle vara så mycket som möjligt där för fotografering, försäljning, gruppträning och allt så jag kände mig väldigt otillräcklig när jag var så mycket på mitt andra jobb samtidigt som jag behövde komma hem för att hinna varva ner, sova mycket och förbereda mat inför nästkommande dag och dessutom tömma och fylla olika rum för att påskynda tapetseringen. Som tur är har jag ju min rutin att göra matlådor på söndagskvällen. Men mellanmål och sånt fixar jag på morgonen eller kvällen innan. 
Jag längtade så sjukt mycket efter fredag eftermiddag då jag hade bokat tid hos frisören vilket är bland det bästa jag vet. Det vart inte som jag hade tänkt. Jag uttryckte mig inte så hon förstod från början. När hon väl hade börjat så var det för sent för att ändra så jag fick stå mitt dyra kast. Sen fick jag lite tid med vänner. Väl hemma på kvällen dog jag typ direkt. 
Lördag morgon. ÄNTLIGEN TRÄNING!!!! 
Ner till ån och spriiiing :D
Underbara känslan att få känna pulsen slå i 170-180 och känna en behaglig känsla av någon slags meditation som uppstår. Det var så härligt! Jag ville hinna med ett styrkepass i gymmet med men jag kände att jag tog ut kroppen rätt ordentligt under löpningen så det var bäst att låta kroppen vila tills söndag då jag körde ett styrkepass jag känner av än idag.
Det var riktigt skoj och lyckat.

Allt är tapetserat här hemma, golvet ska slipas i vardagsrummet så jag kan inte göra så mycket där inne. Jag vill bli färdig med hall och sovrum men jag måste förbereda sovrummet för att mosa in alla vardagsrumsgrejer så jag kan inte riktigt än göra som jag vill ha det. Hallen behöver jag hjälp att sätta upp hatthylla och skohylla. Behöver en slagborr med som jag inte äger. Jag får helt enkelt ha lite tålamod.

Spännande att få frågor om hur sambolivet fungerar men det vet jag inte riktigt än eftersom att han är iväg och jobbar :P Måndag kväll nästa vecka kommer han hem. SOM jag längtar!   

Trots träningsvärk i nästa hela kroppen och en skön känsla av att inte behöva gå upp gav jag mig ut runt ån igen och det kändes som om jag flög fram i löpstegen. Frihetskänsla! 
Nu är jag hemma för jag skulle få en ny spis kl 10.00 Men 1 h hann jag vara ute iaf.

Bakom kaklet i köket har vi tydligen asbest vilket jag läste mig till är giftigt om man inhalerar pulvret. Men sålänge det sitter bakom kakelplattorna ska det vara lugnt vad jag förstår.

Fasen vad skönt det ska bli när allt är klart!

Jag bjuder på en glädjebild idag! ;)

Thisisit(me)


#Thisisitme

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards