Direktlänk till inlägg 23 oktober 2015

Det finns ingen tid till att blogga, träna eller gå ner i vikt.

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53



All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid" 

Du kanske inte tar dig tid???


Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan.

Sådant ska man inte göra men det har ändå blivit så.


Jag har inte gått in i väggen iaf! Det är positivt.


Jag arbetar som undersköterska på röntgen och så arbetar jag som personlig tränare i Actic.


Sen mars har jag fått mer klienter i gymmet och fortfarande lika mycket jobb i sjukhuset.

Just nu jobbar jag närmare 140% och det kommer att förbli så en stund till.


Anledningen till att det blivit såhär är för att fler personer vill ha min hjälp att nå sina mål. Det är sån otrolig ära att få vara en del av en annan människas resa som jag vägleder. Det är obeskrivligt underbart.


Det är så mycket psykiskt bakom varje person. Det är inte bara siffror. 


Något jag märkt är att kvinnor som vill gå ner i vikt redan äter jävligt lite och så undrar de varför de inte går ner.


Beror det inte på att du kanske har ätit för lite under alldeles för lång tid att metabolismen är så jävla låg att det knappt händer nåt och du blir deprimerad och äter lite skit som gör att du går upp lite och sen så kapar du till 1200 kcal om dagen och så undrar du varför inget händer.


Stackars människor som ska hetsa så jäkla mycket.


ÄT NU KVINNOR!! ÄT ER MÄTTA OCH ORKA LEVA!!


Det gäller även mig!


Jag har inte hunnit träna mig själv och ibland hinner jag inte äta och då kommer jag hem som ett monster och äter 1200 kcal fiskpinnar för att få i mig någonting över huvud taget.


Jag har gått från 57 kg till 59 kg och det är inte okej. jag hade ett mål att gå ner till 55 kg och det är så förbannat frustrerande att jag lyckas få alla andra att gå ner men jag själv kan inte. Jag bara går upp.

Det beror främst på att jag inte har någon rutin. Jag hinner ibland inte äta, jag vill hellre hjälpa alla andra.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Av Malin - 4 oktober 2014 11:17

-2,8 kg på 5 dagar.Känns helt okej.Mitt experiment var att gå ett kostprogram med väldigt lite mat och lite kosttillskott med vitaminer och energi så att man orkar leva.Dag nummer 1 funkade skitbra! Men så skickade min sambo en länk som bekräftade al...

Ovido - Quiz & Flashcards