Alla inlägg under december 2014

Av Malin - 11 december 2014 10:51


Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.

Jag har länge läst om kost och träning och är ständigt i den tornadon.
Jag har också frågor. Men dessa är frågor för de som jobbar med träning och kost.


Alla dessa frågor man ställer i dessa grupper ger oftast samma svar om och om igen.
Oftast vet alla vad man ska göra.
Vad är bäst? En bit kyckling eller en hamburgare? En skumtomte eller en clementin?

Har du ett mål måste du vara uthållig! 
Jag vet att allt ska gå fort idag och vi alla vill ha allt nu.
Men när det handlar om att nå ett mål så kommer du uppskatta det 1000 ggr mer om det tar lite tid.
Självklart kan du svälta dig till din målvikt men det är långt ifrån långvarigt och hälsosamt.

Vill du bli av med 5% fett på kroppen behöver du ta reda på en del fakta om dig själv först, bli mer medveten om vad du gör för val och varför. 
ELLER
Anlita en personlig tränare som talar om för dig vad du ska göra men då gäller det att hålla sig till den ramen du får. Gå inte utanför den. 

Jag skulle kunna fixa till dig bara du gjorde som jag sa. Skicka ett meddelande så ska du se.

Personer som väger över 100 kg ser snabbt resultat på de små val man gör medans en mindre person inte ser det lika fort. Vågen ser ut att stå stilla, måtten minskar knappt men det tar tid. Håll ut, håll dig till ditt schema, kämpa.

Vi är vanemänniskor och gör gärna det som känns bra men vill du ha en förändring av ditt yttre måste du ändra dessa vanor och sånt kan ta tid.

 

Ovido - Quiz & Flashcards