Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Kräkkänsla. På gott och ont.

Av Malin - 10 juli 2014 21:41

  Sjuuukt jobbig känsla.

Dessa känslor framkallas ibland hos mina klienter. Jag själv har inte varit med om dem men det tror jag beror på att jag inte varit så "out of shape" och pushat mig själv så hårt i det tillståndet. 

Jag visste att jag efter första dagen på jobbet efter semestern skulle känna att jag hade varit duktig och gjort mitt för dagen när arbetsdagen var slut.
Därför tog jag med mig pre-workout för att få en liten kick och en spark i arslet. Det brukar stickas så knasigt i ansiktet och armarna efter en skopa. 
Jag kände faktiskt inte av stickningarna så mycket. Kan berott på för lite sömn..
I ALLA FALL!
Jag tog mig till min andra arbetsplats (Actic!   ) Det var härligt att se alla glada ansikten igen, de genomsvettiga personerna som kommer ut ifrån spinningsalen och de fria vikterna.
Jag hade t.o.m glömt min uppvärmning så jag var tvungen att titta i mina papper. haha.
Jag var lite stelare än sist jag var i gymmet märkte jag, lite segare, lite tröttare.
Efter uppvärmning vart det BEN och RYGG      Älskar verkligen mitt schema. Det är så grymt på alla möjliga sätt och vis!

MEN FYYY vad jag mådde dåligt, vad svag jag var, vad mycket vila jag behövde.. Jag ville ge upp. Jag ville gå hem.

Jag bestämde mig för att utföra allt oavsett hur lång tid det än skulle ta. Det tog 30 min längre än det brukar göra.
Känslorna som uppstod var trötthet, ilska, besvikelse, ångest och tillslut lite glad över att jag gjorde allt även om min bekväma sida sa att jag skulle gå hem.

I detta fallet började jag tänka tillbaka på min semester. Hur jag hade behandlat min kropp, hur lätt det är att rasera något som har tagit sån tid att bygga. Jag var fast besluten om att komma tillbaka dagen efter och bli starkare än någonsin!
Nästa dag hade jag så sjukt mycket träningsvärk. Oj vad dåligt jag mådde, t.o.m onsdagen hade jag ont.
Jag bestämde mig för att inte träna förns torsdag. Så nästa pass vart idag och då kom lyckokänslan.
Jag log igenom hela passet. Det var så mycket lättare idag och jag kände mig så stark. Så måndagen var bara ett ganska högt farthinder att ta sig över. 

Undra då hur det känns för människor som aldrig tränat och ska komma igång för första gången i sitt liv. Jag har ju tränat länge och kommer snabbt in i det igen. Men det är nog rätt lätt att lägga av om man inte skapar en rutin.

Train insane or remain the same!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards