Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Röntgen

Av Malin - 11 augusti 2013 18:43

Nytt jobb, ny miljö, nya människor, nya erfarenhetet.
Ska bli så spännande.

Röntgen blir mitt nästa stopp. Bara en våning från där jag var förut och ännu närmare mammas arbetsplats.

Jag kan inte fatta att jag arbetat på ett och samma ställe i över 5 år. Jag som bara hade tänkt att stanna i 1 år. Tjäna ihop lite pengar och sen leta mig vidare. 
Jag har letat efter annat men jag har aldrig hittat ett fokus. Jag bara yrar runt. Ska jag bli au-pair? Ska jag backpacka i 6-12 månader? Ska jag plugga? Vad ska jag plugga? Ska jag volontärarbeta? Ska jag jobba i Norge?
Jag var faktiskt på en intervju i Norge för att arbeta på en sterilcentral. Men jag insåg att lönen inte skulle göra någon skillnad eftersom att det är så dyrt att bo i Norge. Så jag stannade kvar i Sverige.
Det var ett par ggr som jag var nära på att börja jobba som au-pair men jag tog aldrig steget för det kom upp annat i huvudet istället. Stuardess funderade jag också på. Haha. Kombinera jobb, båt och resa. 
Det hade varit häftigt men det kostar en del att utbilda sig och då måste jag serva andra hela tiden.
Kan inte jag få vara den som får servisen istället?   

Tider på Steril Tekniska Enheten har utvecklat mig som person och jag har intsett hur det är att arbeta i en vuxen värld.
När jag gick i skolan längtade jag så mycket efter att få arbeta med vuxna människor som visar respekt för varann, inte mobbas och tar ansvar.
Mobbingen finns överallt. Det finns människor i alla åldrar som kan bete sig precis som man gör i skolan.
Det var en läxa jag fick lära mig att hantera.
Vissa dagar går bättre än andra.
Något jag inte lärt mig att hantera är människor som är så otroligt snälla men ändå något enormt irriterande.
Jag förstår inte varför jag ska ha så svårt för att respektera en person som är snäll och vänlig.
Jag irriterar mig på så många saker med denna människa (som alltid är snäll)
Ensam är jag inte om att känna så. Det måste vara en styrka denna person har   
Det vara faller sig så.. Haha.

Min tid på Steril Tekniska enheten har varit turbulent. Jag kommer aldrig glömma i början då jag kom från en skämtsam restaurang och hade mitt slang och min stil som ingen annan förstod sig på och inte gillade.
Vi alla fick anpassa oss.
Jag har fått lära mig att det finns många människor som kan uppträda som om de är någon att lita på men allt de säger är bara skit. 
Att ställa frågan "Varför?" är något jag ska göra mer. Jag fick t.o.m lära mig det på en kurs jag fick åka på.
När jag väl började anamma detta var det inte uppskattat. Men det är faktiskt en bra fråga.
Att få en logisk förklaring till varför jag gör ett visst moment ger allting en helt annan mening.
Istället för att jag får en order som t.ex "Ställ fram en hink med vatten bakom dörren".
Om jag får en förklaring eller "Detta moment ska göras för att..."
Ahaaa. Okej. Självklart ska jag göra det.

Några personer kommer jag sakna något otroligt men jag är ju inte långt bort så jag kan alltid komma och hälsa på.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards