Direktlänk till inlägg 28 december 2013

Lic. PT och Lic. Kostrådgivare

Av Malin - 28 december 2013 10:51

Dream come true!

 

Har funderat i mer än 3 år på att utbilda mig till Lic. PT och Lic. Kostrådgivare.
Så jag satsade. Och nu har jag mycket kunskap inom dessa områden. Men jag är långt ifrån fullärd.
Kan nog aldrig sluta lära sig om människans kropp. Den förändras, utvecklas, fungerar olika från person till person, hanteras olika, används olika. 
Den klassiska folksjukdomen är nog stelhet och dålig styrka.
Ont i ryggen? Träna den, töj den.
Jag fick lära mig att jag inte kan göra knäböj i 90 grader korrekt.
Min överkropp faller p.g.a att mina hamstrings är korta. Nu har jag börjat töja dem ordentligt och det var inte dåligt vad stel jag är. Haha.
Det trodde jag aldrig.
Jag älskar att lära mig :D

Många nya vänner och kontakter skaffade jag mig under denna utbildning.
Det är så härligt att vara omgiven av personer som jobbar åt samma mål som mig.
Inspirera och hjälpa andra att må bättre.

Under utbildningen var jag borta i 3 veckor från mitt hem och pluggade intensivt.
Det var tufft att inte ha en ända ledig dag ifrån studier. Tror jag förstår hur studenter har det nu och jag förstår varför en student kanske vill ha ett sabbatsår ibland. 
Du har ett ständigt moln över huvudet som inte försvinner förns du har klarat provet och när du väl klarat det ena provet väntar ett annat. Hur klarar de av att leva på detta sätt?


Mina nya mål nu är att börja arbeta som PT och kostrådgivare och utöva de metoder jag fått läsa om på mig själv.
Hur man går ner i vikt, hur man bygger muskler, hur man deffar.
Jag vill gärna ha en inblick i hur mina klienter möjligen kommer må och vad det är för krav jag kommer ställa på dem.
Hittills är det lite tufft att äta upp sig och hela tiden räkna kalorier.
Visserligen har jag inte alla verktyg för att kunna fettmäta m.m
Men jag har ju måttbandet och så får jag väl ta bilder på mig själv i spegeln.
Spännande resa detta :D

Grattis Malin till Lic. PT och Lic. Kostrådgivare!!
Du har nu tagit ännu ett stort kliv i livet.
Jag är så stolt! :D



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 23 oktober 2015 08:53

    All denna tidbrist man talar om. "Jag har inte tid"  Du kanske inte tar dig tid???   Sen sist jag skrev i denna blogg har jag haft helt sjukt mycket att göra verkligen och jag har fått sätta min hälsa åt sidan. Sådant ska man inte gör...

Av Malin - 11 januari 2015 20:44

Vad gör alla som inte har tid för träning?Jag stöter ofta på personer som vill nå ett fysiskt mål. Men de har ingen tid (?) eller lust (!) att lägga ner tid på det. Då vill man det inte tillräckligt mycket (!!)   Om det finns en klänning på stan ...

Av Malin - 6 januari 2015 23:09


Har du någonsin frågat dig själv vad du har för förhållande till mat?Är det något nödvändigt?Är det något gott? Är det en tröst? Är det för att visa glädje? Blir du arg då du inte får mat? Mår du illa av mat? Känner du ångest efter att du ä...

Av Malin - 3 januari 2015 12:35

För närmare 8 år sedan satte jag min fot för första gången i gymmet.Det var campushallen här i Linköping.Jag kommer aldrig glömma känslan av rädsla, hur jag skämdes för hur jag såg ut, att jag inte borde vara där, jag kände mig uttittad, jag visste i...

Av Malin - 11 december 2014 10:51


  Det finns flera grupper i facebook som jag gått med i och där är det ofta diskussioner om proteinpulver, pwo, hur går man snabbast ner i vikt, vad ska jag äta, hur deffar jag, selfies, jag har inte tid men jag vill uppnå det här målet.Jag har län...

Ovido - Quiz & Flashcards